2013. március 16., szombat

12. Nindzsa

a játék fővédnöke ;-)
Blogunk egy olyan játékkal tér vissza, mely az elmúlt két év legsikeresebb és legközkedveltebb játékának bizonyult azokban az ifjúsági közösségekben, melyekben forgolódom. Ez a játék: a nindzsa...

Adatok

Név: Nindzsa
Eszközök: semmi
Minimum létszám: 4 fő
Maximum létszám: korlátlan
Korosztály: 8+

Leírás
A játékosok körbe állnak. Kezdéskor két kezüket összeteszik maguk előtt, meghajolnak egymásnak (a kör közepe felé), s "nindzsás", hümmögő-hammogó hangot adnak ki (mindenféle értelmetlen, karatés kiáltás, mint "hijjá" és társai), miközben hátraugranak, felvéve az alapállást.
egy lehetséges alapállás   
Az alapállás annyiból áll, hogy a két kezed karateszerűen tartod magad előtt. A tenyér mindenkor nyitott kell, hogy legyen (igen, a játék alatt végig! - kivéve a nyusziállást, ezt lásd lejjebb).

Ezután az első játékos támadása jön, majd a tőle balra lévő, és így tovább.

Az épp soron következő játékos támadhat, ami gyakorlatilag egy darab mozdulatot jelent. Ez a mozdulat egy, összefüggő, folyamatos mozdulat, melynek célja, hogy bármely, még ki nem esett játékos nyitott kézfejét (mely a csuklótól az ujjhegyekig tart :D) eltalálja. ha ez sikerül, a játékos, akinek a kézfejét eltalálta, kiesik. Akárhogy is, a következő játékos jön (az alapállapot szerint az előzőtől balra lévő játékos, de ez a mozgások miatt változik).

Nagyon fontos, hogy a támadásnak mindenkor egy mozdulatnak kell lennie. Ez magába foglalhat lépést, vagy ugrást is, de pl. két lépést már nem. Maga a támadó mozdulat egy megmozdulás kell, hogy legyen. Nem lehet például felemelni a kart, majd lecsapni - ilyenkor már megtört a mozdulat, és érvénytelen a támadás.
Ha a támadó játékos nem egy mozdulattal támad, nyuszivá válik.

A támadások ellen természetesen lehet védekezni is. Ennek, hasonlóan a támadómozdulathoz, egyetlen mozdulatnak kell lennie. Itt is el lehet ugrani, dőlni, lépni, fordulni, vagy csak rántani a kezünket.

FONTOS, hogy a játék során csak az épp aktuális támadó, ill. védekező játékos (aki felé a támadás irányul) mozoghat. Bárki, aki olyankor támad, mikor nem szabadna (nem rajta van a támadás sora, nem őt támadják), azonnal nyuszivá válik.

valahogy így néz ki a nyusziállás... :)
A nyusziállás úgy néz ki, hogy a karunkat a Shrek-ben látott cicamozdulathoz hasonlóan a nyakunkhoz húzzuk. Fontos, hogy a kezünket más el tudja találni továbbra is. A nyusziállás hátránya, hogy a következő támadásból kimarad az illető, s támadómozdulat helyett, mikor rajta a sor, alapállásba kell helyezkednie. A nyuszi tehát nem támadhat, de ő maga támadható. Ezért nagyon kell vigyázni azzal, ki támadhat és ki védekezhet épp...

Ugyancsak fontos, hogy a kezednek pontosan ott kell maradnia, ahol a mozdulatod véget ér. Ha tehát valakinek a alkarját találod el a keze helyett (mert úgy mozdult), akkor a ott kell hagyni a kezed a karjánál. Igen, akkor is, ha így óriási az esélye annak, hogy következő támadásakor kiejt téged!!!

A játék végül addig tart, mígnem csak egy nindzsa marad: a bajnok. :)

Példa
A játék kezdetén a játékosok sorrendje, balra haladva: "A" "B" "C" "D" és "E" játékosok.
A játékosok körbeállnak, meghajolnak egymás felé, majd hátraugranak.
A játékot tehát elkezdi az "A" játékos. Ő megtámadja a tőle jobbra levő "E" játékost (bárkit támadhatna egyébként, akit saját belátása szerint képes elérni). "E" játékos lassan reagál, eltalálják a kézfejét, ezért kiesik.
"B" játékos következik, aki egy mozdulattal rátámad "C"-re. "C" sikeresen elrántja a kezét, majd mivel ő a soron következő támadó (ő állt eredetileg is "B"-től balra), így gyors visszatámad. "B"-t nem sikerül eltalálnia. Közben "D" azt hitte, őt támadják, ő is elmozdult (védekezésként), de mivel nem lett volna szabad, ő nyuszivá válik. Egy támadásból kimarad. Mivel pont ő jön, támadás helyett alapállásba áll.
Mivel "E" már kiesett, újra "A" jön. És így tovább...

(: GY.I.K. :)
Kérdés: Változik-e a sorrend, ha össze-vissza ugrálunk, s már nem az eredeti, kezdőállapot szerint állunk, sőt, még csak nem is körben, hanem össze-vissza helyezkedünk el?
Válasz: Nem, a sorrend mindenkor az eredeti sorrend. Hiába ugrassz el a terem túloldalára, akkor is az eredetileg tőled jobbra álló után jössz (ugye tőle te álltál balra).

Kérdés: Kötelező-e támadni, ha én vagyok a soron?
Válasz: Nem, kedvezőtlen helyzetben, a túlélés érdekében, vagy mert egyszerűen nem érsz el senkit, lehetséges, hogy támadás helyett csak arrébb ugorj. Azonban, ha valaki több körön keresztül nem támad, csak meg kívánja várni, hogy a többiek kiejtsék egymást, az nem fairplay, szóval kerülendő. Ez ilyet a játékvezető belátása szerint büntetheti: vagy automatikus kieséssel, vagy egyéb módon (én azt szoktam alkalmazni, hogy ha valaki már sok kör óta nem támad, akkor bejelentem, hogy ha a következő két körben sem próbál meg támadást végrehajtani, kiseik - így van ideje változtatni. Ha nem teszi, kiesik.)

Kérdés: Összefoghatnak-e a játékosok egymással?
Válasz: Elméletileg igen, de nem ajánlott, mert itt pont az egyéni ügyességen múlik minden. Akkor szoktunk többen egy ember ellen fordulni, ha az kihátrál a nagy csetepatékból, és megérdemli, hogy ő essen ki következőnek. Ezzel szankcionáljuk azokat, akik hátul meglapulva akarnak bejutni a legjobb háromba, míg a többiek halomra "ölik" egymást. :-)
Az összefogásnál jobban ajánljuk azt, hogy játsszatok külön csapatos nindzsát is. Ekkor két csapat tagjai egymás ellen harcolnak (pl. fiúk-lányok): Fontos ilyenkor, hogy a kezdéskor a két csapat tagjai felváltva álljanak a körben!

Nem kell aggódni, nem olyan bonyolult ez, csak így leírva (megpróbálok hamarosan egy kis rövid videót készíteni, hogy abban megmutassam - úgy könnyebb lesz értelmezni a dolgot).
Valami még mindig nem világos a játék leírásában?--> Kérdezz kommentben!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése